CHURCHSGRAFTON!




Var förbi NK en runda idag för att leta jobb, men hittade av en slump den perfekta brogue-skon från oväntat nog Church's, modellen vid namn Grafton i storlek 8½ med F-läst sitter som handsken och kostar inte helt oväntat nog därefter, ungefär 6000 svenska riksdaler!

Har dock kollat runt lite på nätet och hittat exakt samma modell från Storbritannien för 4000kr ink frakt, blir definitivt att investera i ett par då jag vet med säkerhet att det är en tidlös sko som kommer att följa med mig till den dagen jag kastar in handduken!

Update: Gick av en slump förbi en skobutik som sålde Crockett & Jones under gårdagen och gick in för att ta mig en titt på deras utbud.

Fastnade för deras modell Pembroke som är ganska lik Church's modell Grafton, den stora skillnaden är väll dock att kvalitén är bättre, skon är billigare och enligt mig även snyggare. Så länge som jag inte hittar någon mer prisvärd brogue så är det denna sko som står högst på önskelistan!


/Oscar

Kommentarer
Postat av: Anonym

soeta skor..vill med ha såna typ, fast vita!

2009-12-02 @ 12:59:35
URL: http://Custovic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0