TIIISDAG!






Diggar Weekday a/w 2009 skarpt, speciellt tröjan på bild1 som jag inte kan sluta tänka på, måste ha den! Kolla även in Lookbooken som gäller för både dam/herr med många välkända ansikten. Den snygga tröjan på bild2 är DIY av China Le som skriver en av mina absoluta favoritbloggar, kolla in den här!

Idag har jag fixat med rocken, skissat lite på ett kors som ska göras på ryggen med hjälp av spikes, för att bilda en klarare tanke på hur det kommer att se ut så har jag fixat självhäftande papper och vikt/tryckt ut flera små "pluppar" som är exakt samma diameter som spiksen och testat mig fram lite, kommer definitivt blir porrigt när det väl är klart!

Utöver rocken så har jag samlat ihop lite inspiration och börjat skissa på en egendesignad ring som atelje 15 i Norrköping ska hjälpa mig att tillverka,  tanken är att den ska matcha ringen från Vivienne Westwood i mitt tidigare inlägg. Det viktigaste i ringen som kommer att utgöra centrum är en Onyxsten ev formad som en kista, klurar fortfarande lite på slipning, gravering, form på ringen och fästet, återkommer med en färdig skiss förhoppningsvis i slutet på denna vecka eller början på nästa!


Over and out

/Mytarn PS blev precis påmind om ett klipp som jag såg på tv för länge sedan, blev verkligen berörd och letade som besatt efter låten och hittade den tillslut, visste dock inte då att det var musikvideon till låten som jag såg på tv, trodde att det var ett klipp eller en film, det märkte jag först några år senare, anyway blev påmind om denna idag när jag läste Koltrast's blogg och vill dela med mig av den.

Kommentarer
Postat av: Johanna Gelinder

Gillar hela outfiten. Tänk om alla killar kunde klä sig så!

2009-10-20 @ 21:59:18
URL: http://johannagelinder.se
Postat av: Rebecka G

Skit snyggt!

2009-10-21 @ 19:30:33
URL: http://paparazzibecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0