Huvudstaden



Gårdagen blev allt annat än lugn, jag kom till Stockholm med tåget halv två och tog tunnelbanan direkt till Östermalm, där jag plockade upp nyckeln till farsans lägenhet. Rörde mig sedan med dator och packning till Acnebutiken vid Norrmalmstorg, väl där införskaffades dessa porriga kängor! Gled även förbi Weekday för att kolla in Carin Westers kollektion, det var dock sjukt utplockat, men som tur var så fanns det en tischa kvar, just den som jag spanat in. Sedan begav det sig mot farsans lägenhet i Vasastan, för att dumpa all jobbig packning som jag bärt runt på.

Väl i Vasastan kunde jag pusta ut lite och skriva ut min biljett till Popaganda, helt plötsligt blev klockan sju och jag tog tunnelbanan mot Skanstull för att sedan röra mig neråt mot festivalområdet. Lyckades hitta Sacke och lite annat skönt folk som oväntat nog stod vid Langos ståndet, vi begav oss mot öltältet där vi svepte några bärs, efter det var det raka vägen mot stora scen för att kolla in Lykke, som förövrigt gjorde sin i särklass bästa spelning! Sedan blev det indiesnack med Per följt av MGMT, Beefeaters inn, Medusa, Donken! All in all en riktigt lyckad dag/kväll!


/Mytarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0