El Musico!




Grundidén med bloggen var att den skulle vara lite inriktad på den ständigt utvecklande Indiescenen, vilket gick åt skogen ganska tidigt. Nu har jag banne mig bestämt mig för att börja följa den svenska och brittiska scenen igen och slänga upp några schysst dängor i veckan!

Jag vill börja tipsa om det svenska bandet Friska Viljor som släpper deras nya skiva "For new beginnings" den 14 Oktober. Flera källor jämför bandet och deras nya album med Shout out louds, det kan jag hålla med om till viss mån, den glada och laddade poppen finns där. Den stora skillnaden är väll dock att Friska Viljor har mycket mer genomtänkta texter och innehållet är mycket mer varierande än Shout out louds, där det ibland kan kännnas som att allalåtarflyterihoptillettendalångtspårsomaldrigtarslut. Nuff said, kolla in Friska Viljors Myspace!


Friska Viljor - Taste Of Her Lips

Friska Viljor - The Cure

Friska Viljor - Old Man

Friska Viljor - Goldfish

Friska Viljor - Puppet Cabaret

Friska Viljor - We Are Happy Now



/Mytarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0